اخبار روزفناوری

Valve قصد دارد پشتیبانی SteamOS را برای ASUS ROG Ally و دیگر گوشی‌های دستی ارائه دهد

Valve قصد دارد پشتیبانی SteamOS را برای ASUS ROG Ally و دیگر گوشی‌های دستی ارائه دهد

ایسوس ROG Ally و سایر دستگاه‌های دستی بالاخره می‌توانند بر روی SteamOS اجرا شوند، همانطور که در به‌روزرسانی جدید سیستم عامل ارسال شده توسط Valve نشان داده شده است.

Valve قصد دارد پشتیبانی SteamOS خود را برای ROG Ally و سایر Handhelds گسترش دهد

این رسمی است که Valve اکنون پشتیبانی SteamOS خود را به سایر سیستم‌عامل‌های دستی گسترش می‌دهد. دستگاه‌ها علاوه بر دستگاه‌های Steam Deck خود، به‌ویژه ASUS ROG Ally، که در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های دستی در بازار است. این گزارش از TheVerge، با بیان اینکه طراح Valve، لارنس یانگ تأیید کرده است که SteamOS به زودی برای ROG Ally دستی در دسترس خواهد بود.

“یادداشت در مورد کلیدهای ROG Ally مربوط به پشتیبانی دستگاه شخص ثالث از SteamOS است. این تیم به کار بر روی افزودن پشتیبانی برای دستگاه‌های دستی اضافی در SteamOS ادامه می‌دهد،”

لارنس یانگ – طراح سوپاپ (از طریق The Verge)

پشتیبانی در یادداشت‌های انتشار SteamOS 3.6.9 Bega: Megafixer اشاره شده است. ، “پشتیبانی اضافه شده برای کلیدهای ROG Ally اضافی” چیزی که قبلاً شناخته شده نبود. پس از سوال، Valve پاسخ داد، “یادداشت در مورد کلیدهای ROG Ally مربوط به پشتیبانی دستگاه شخص ثالث برای SteamOS است.

با این حال، به نظر می رسد که ROG Ally تنها گوشی دستی نیست که SteamOS را دریافت می کند، زیرا Valve نیز به صراحت “دستی اضافی” را بیان کرده است. با این حال، از آنجایی که Valve هنوز در حال پیشرفت است، ممکن است مدتی طول بکشد تا سایر دستگاه‌های دستی بتوانند روی SteamOS اجرا شوند. همچنین، در این گزارش ذکر نشده است که ROG Ally به طور پیش‌فرض با سیستم عامل Steam OS عرضه می‌شود. سایر گوشی های دستی برجسته در بازار عبارتند از Legion Go از Lenovo و پنجه از MSI.

ASUS ROG Ally Handheld Custom Modded With Faster LPDDR5X Memory & 32 GB Capacity 1>

یک به روز رسانی بزرگ دیگر مربوط به تعهد Valve برای تبدیل کنسول Steam Deck به یک ویندوز دستی با بوت دوگانه است که به کاربران امکان می دهد سیستم عامل را بر اساس نیاز خود تغییر دهند. یانگ اظهار داشت که درایورهای باقیمانده ویندوز را برای نسخه OLED Steam Deck آماده می‌کنند، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی سیستم عامل ویندوز به طور کامل برای بوت شدن در Steam Deck آماده می‌شود. با این وجود، در لیست اولویت های آنها قرار دارد و در حال کار روی آن هستند.

در حال حاضر، ASUS ROG Ally یکی از همه کاره‌ترین دستگاه‌های بازی دستی به دلیل سیستم عامل ویندوز آن است، زیرا به تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های خود را بدون نگرانی در مورد سازگاری ارتقا دهند. از آنجایی که مایکروسافت تیم های اعتبارسنجی برای چنین وظایفی دارد، ساخت دستگاه های دستی بدون دردسر را برای ایسوس آسان تر می کند. ROG Ally در هر دو نسخه استاندارد و انواع X جدیدتر.

valve d982d8b5d8af d8afd8a7d8b1d8af d9bed8b4d8aadb8cd8a8d8a7d986db8c steamos d8b1d8a7 d8a8d8b1d8a7db8c asus rog ally d988 d8afdb8cdaafd8b1 daaf 66bcbfc56b01e

Steam Deck، اگرچه از نظر عملکرد در مقایسه با ROG Ally پایین‌تر است، مورد علاقه گیمرها است زیرا SteamOS مبتنی بر لینوکس ساده است و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به معامله وارد بازی شوید. با مشکلات مربوط به ویندوز تجهیز ASUS ROG Ally به SteamOS گام بزرگی به سوی بازی های دستی خواهد بود که در آن کاربران می توانند بین دو سیستم عامل مختلف جابجا شوند تا کارهای مختلف را به دلخواه انجام دهند.

منبع خبر: TheVerge

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا